About Me

My photo
bubbly, friendly...love peace and nature beauty...

Monday, 13 December 2010

Si Penjual Ikan




Sebenarnya, dari minggu lepas lagi aku dpt snap gambar minah sorg ni..sibuk punya pasal aku tunda sampailah hari ni..Masa tu lrt xla padat sgt dan posisi kamera fon aku pun tak menampakkan aku tgh skodeng seseorg...(hahaha)
Apa yg buat aku nak snap gambar dia ni sbbnya dia sangatlah 'sellfish'...ye lah, mmg masa tu xde org nak duduk kat dia tp dgn selambanya sambil menguyah chewing gum sambil usap2 rambut, ala-ala SS dia menikmati keadaan dingin lrt tu..syok habislah sampai pejam2 mata..
Sampai stesen KLCC, org mula masuk..ingatkan dia nak alihlah beg dia, tak dikisahnya sambil membelai rambutnya yg 'straighten' tu..cewah! ala2 iklan Timotei :D jadi, yg lain pun berdirilah...
Konon lagak tourist la kot dgn beg kamera bagai, hello..mat salleh pun ada sifat gentle tau bila nampak pompuan berdiri depan mata..ishk!
Kebanyakkan kita dah takde sivic minded skang ni, nak lalu tpt sempit, main rempuh jer, nak memotong kenderaan, main belasah jer tak bagi signal..dah bagi lak never say thank u bukan meminta at least say something lahhhh...hey! i cannot read your mind ok...









3 comments:

  1. hmmm...macam2 sekarang ni...muka lawa pun tak berguna jika sahsiah yang ditonjolkan tak secantik rupa yang diberikan..mungkin kadangkala terlupa setiap perilaku yang ditunjukkan sentiasa diperhatikan..

    ReplyDelete
  2. betul tu JA, Rose..nasib blog su ni tak sefamous korang..hehehe!

    ReplyDelete