About Me

My photo
bubbly, friendly...love peace and nature beauty...

Friday, 19 November 2010

Lil Charm Bracelet






from Thomas SaboAncient 'armlet' Cantik tak?
Asal perkataan bracelet adalah dr Latin iaitu 'brachile' atau 'of the arm' dan dari Old French word 'barcel'. Sejarah tentang gelang adalah berusia 5000 BC iaitu bermula pada zaman Greek. Pada masa itu ia di perbuat drpd batu, tulang serta kayu dan gelang ini adalah untuk kepentingan agama dan spiritual.
Gelang tangan emas, perak, kulit, kain, logam yg kadang2nya mengandungi batu kristal, kayu atau kulit kerang dan bermacam2 lagilah. Perhiasan di sekeliling gelang tu pulak tergantung rambu-rambu di kelilinginya yg sekarang ni dah jadi trend pakai gelang 'charm'...
Kalau tak salah fahaman saya tentang maksud gelang 'charm' ni membawa daya tarikan peribadi dan hal2 penting si pemakai..hebat kan?
Ada banyak jenis bracelet sebenarnya tapi yg ni je menarik perhatianku sbb bila kita dah dpt gelang asal, kita boleh tambah dekoratif berbentuk. Itu akan menjadi lebih menarik dan paling best bila tangan di hayun, ia pun berdenting mcm wind chime.
Charm bracelet yg cantik dan terkenal setakat ni ialah dari Thomas Sabo..mak aii! punyalah cantik pastu dekorasinya 1 harga beratus, mau tak satu gelang beribu-riban...cuba tgk ni...





No comments:

Post a Comment